Entrevista amb en Jordi Nogueras (actor d’en Kaito Kid)


1-Com és la feina d'actor de doblatge?

És una feina meravellosa, plena de reptes i on estàs en constant aprenentatge des del primer dia. És una feina difícil, sobretot els primers 2 anys, perquè no tens experiencia i s'exigeix fer-ho ràpid i bé.

2-Què és el més difícil del doblatge?

Ser creïble en els teus personatges. No és tan sols posar la veu. Has de donar-li una personalitat dins d'una tècnica vocal.

3-Com et vas iniciar al món del doblatge?

Vaig tenir la sort que el meu oncle va ser un dels fundadors de Sonoblock. Quan tenia 16 o 17 anys ja corria per les sales i passadissos de Sonoblock. Veia com treballaven grans actors com Felipe Peña, Bartomeu Angelat, Arseni Corsellas, Fernando Ulloa...Vaig començar en el sector als anys 80. He après a respectar i a estimar aquesta feina des dels seus inicis.


4-Què és més difícil, doblar un actor o un personatge animat?

Sens dubte, un personatge de ficció et dona molts més inputs que un d'anime, però hi ha personatges d'anime molt difícils i personatges de ficció molt fàcils i viceversa.

5-Com veus la situació actual del doblatge en l'àmbit de sèries/anime en català?

Des de Bola de Drac fins avui hi ha hagut una evolució positiva i cada vegada hi ha més sèries d'anime al mercat.


6-Durant la teva carrera professional, quin personatge t'ha agradat més doblar? Amb quin et sents més identificat?

Personalment, m'agrada molt doblar els personatges que d'entrada són bons i llavors resulten ser dolents. Però no hi ha cap amb qui em senti identificat.

7-Què opines sobre que ara hi comenci a haver més reconeixement cap a la teva feina? Actualment hi ha molts seguidors de l'anime que segueixen la teva carrera professional.

Soc una persona a qui li agrada molt l'anonimat; procuro no posar les meves dades enlloc, ni tan sols a eldoblaje.com, però a vegades algú ho fa en nom meu.

8-En les dues últimes pel·lícules de One Piece has doblat el personatge d'en Sabo. Aquesta franquícia té més de 500 episodis en català i té una bona pila de fans. Com ha sigut participar en una sèrie d'aquestes característiques?

Fantàstica. He tingut la sort de poder anar a Madrid i dirigir 4 o 5 pel·lícules d'aquesta sèrie (el meu germà també n’ha dirigit) i poder comptar amb les veus originals del castellà i ha sigut molt enriquidor. Ho vaig gaudir molt. No obstant, després d’estar 2 o 3 anys dirigint doblatges de pel·lícules i sèries, crec que avui dia ja no em surt a compte dirigir. Com a mínim és el que penso.


9-En Kaito Kid és un dels personatges principals de la franquícia però apareix poques vegades a la sèrie. Des que la sèrie va tornar en català fa uns anys ha sortit bastant més i, fins i tot, ha sigut un dels personatges principals de la pel·lícula que s'estrena aquest mes als cinemes. Què et sembla aquest personatge? És difícil de doblar, o acostumes a treballar amb aquest tipus de personatges?

Estic avessat des de fa molt temps a fer aquests tipus de personatges, no resulten complicats. En Kaito és un personatge que m'agrada fer. Aquest punt de misteri que l'envolta el fa molt interessant.


10-El doblatge d'El Detectiu Conan en català és un dels més ben valorats des que es va estrenar a Catalunya l'any 2001. Com és l'ambient des de dins?

L'ambient en la sèrie (com en general, en el doblatge) és molt bo. Quan treballes en una cosa que t'agrada i que estimes és molt dificil veure-hi mal ambient perquè la gran majoria que treballem en aquest sector estimem aquesta feina.

Moltes gràcies!

L'entrevista ha estat corregida per Kobasen.


I per acabar us deixo amb el recopilatori dels personatges d'anime que ha doblat en Jordi Nogueras.



Recordeu que la pel·lícula 23 d'"El Detectiu Conan: El puny de Safir Blau" s'estrena als cinemes el 8, 9 i 10 de novembre.

Imatge editada per en Lyswh

Espero que us hagi agradat aquesta entrevista. Pròximament en portaré més!